vier foto's over mijn boek

 1. 

Dit touw op de foto moet een touw voorstellen die gebruikt word voor mensen op te hangen want in het begin van het boek worden drie Ieren opgehangen omdat ze een politieman zouden hebben vermoord. Die zouden lid zijn van de Fenians een bende die de Engelse heerschappij over Ierland wil beëindigen al moet het met geweld. En verder in het boek zie je ook dat er heel veel frustraties zijn van de leden van de Fenians omdat ze zeggen dat dit onterecht is.
2.
Ik heb ook een foto gekozen van deze pet omdat ik de tijd waarin het afspeelde wilde uitdrukken.
Deze pet staat een beetje bekend voor de serie Peaky Blinders en dit verhaal speelt zich af in dezelfde tijd ongeveer.
3.
Deze twee legomannetjes stellen de twee personages voor. de linker stel Stephen Doyle voor. Doyle is een Ierse oorlogsveteraan die is opgeroepen door de Fenians om herrie te schoppen. de rechter is James O'connor, een politieman uit Manchester en zijn opdracht is dat hij alle aanslagen moet proberen te verijdelen van de Fenians. Dus het is niet toevallig dat deze twee elkaar tegenkomen in het verhaal.
4.
Dit is de Ierse vlag. Deze is wel belangrijk in het verhaal omdat de Fenians vechten voor de Ierse vrijheid en Ierland wil bevrijden van de onderdrukking van de Engelsen.

mijn waardeoordeel

Ik heb het boek graag gelezen, het is zelfs een van mijn favoriete boeken dat ik ooit gelezen heb, ook al zijn dat er niet veel. Ik ben sowieso heel geïnteresseerd in de tijd van dit boek en in het algemeen gewoon geschiedenisboeken, ik kijk ook graag geschiedenisfilms en series. Dat is ook een van de redenen waarom ik het boek heb gekozen. Ik vond de confrontatie tussen de twee hoofdpersonages ook leuk. Je kreeg telkens twee kanten van het verhaal, aan de ene kant die van Doyle en aan de andere kant het verhaal van O’connor, en dat was ook het leuke van het boek. De opdracht heeft me wel niet anders laten kijken naar het boek.






Reacties

Populaire posts van deze blog

de receptioniste

The last post

Recht van de sterkste