Een inkijk in het leven van Avis.

Beste lezers,

Vandaag een keer iets speciaals, ik interview een personage uit het boek dat ik gelezen heb, namelijk het boek Kind van de rekening geschreven door Jordan Harper. Ik heb het personage Avis. Het is de ex-vrouw van een van de twee hoofdpersonages: Nate en de moeder van het andere hoofdpersonage: Polly. Avis is vermoord door vijanden van Nate tijdens het verhaal.

Dit is het interview:

Ik zal beginnen bij het begin. Waar hebt u Nate leren kennen?

Het is eigenlijk niet zo’n speciaal verhaal en zeker niet zo’n verhaal zoals in de films. We hadden tijdens het uitgaan elkaar gezien en na een tijdje terwijl we veel oogcontact hadden uitgewisseld is hij op me afgekomen. We zijn beginnen babbelen en het klikte meteen, sindsdien hebben we geen contact meer verloren tot we waren gescheiden.

Hoe was hij als persoon?

In het begin was hij bij mij niet zo een macho en was hij altijd zichzelf maar terwijl de tijd vorderde werd hij botter en botter. Hij was ook te veel bezig met zijn liefde voor het stelen, hij deed het veel te graag. Soms had ik het gevoel dat hij liever stal dan dat hij mij graag zag. We hebben ook samen deze sterrentattoo gezet in mijn nek.

Vanwaar komt die tattoo?

We hebben die samen gezet in een dronken bui.

Hoe zijn jullie op de naam van jullie kind gekomen?

Ik denk dat Nate het ergens had gehoord of er was opgekomen en we waren beide meteen verliefd op de naam.

Was Nate een goede vader?

Hij was geen goede vader. Hij hield zich veel te veel bezig met schurk zijn maar toen moest hij naar de gevangenis waardoor hij ons een beetje in de steek heeft gelaten. Polly heeft hem daardoor ook niet goed gekend.

Wat is uw favoriet moment in uw leven met Nate en zonder Nate?

Het is allebei hetzelfde moment eigenlijk. Het is een heel logisch antwoord maar het is gewoon het beste moment uit mijn leven en dat is de Geboorte van onze dochter. Er kan niets boven dat moment. Ik keek naar Polly toen ze net op de wereld was gekomen en ik wist dat niets me ooit gelukkiger ging maken.

Wist u dat hij in de misdaad zat?

Ja, maar er werd daar niet veel over gebabbeld. Ik heb hem wel meerdere keren gevraagd hem te stoppen maar hij zei dat hij niet kon stoppen. Zijn broer heeft hem erin meegenomen en dat vind ik heel jammer. Omdat zijn vader heel vroeg is gestorven, is zijn broer een vaderfiguur voor hem geworden en dat was volgens mij zeker niet goed. Door zijn broer zat hij in de misdaad.

U zegt dat hij niet kon stoppen, waarom was dat denkt u?

Ik denk dat hij verslaafd was geraakt aan het gevoel, dat hij niet meer zonder kon.

Hoe hebt u het opgevat toen Nate naar de gevangenis moest?

Ik wist dat het niet eeuwig kon duren. Ik was er wel echt kapot van. Maar ik was zeker al gelukkiger geweest in de relatie dan toen hij naar de gevangenis moest, het was geen goede relatie meer en hij liet Polly en ik een beetje in de steek.

Hoe hebt u gereageerd toen de twee mensen die u vermoord hebben zo plots voor u stonden?

Ik probeerde rustig te blijven. Het heeft zeker geholpen dat ik samen ben geweest met Nate maar ik was zeker wel bang.

Hoe was uw moord precies verlopen?

Het gebeurde allemaal heel snel. Ik was met mijn nieuwe man aan het babbelen toen plots twee vreemde figuren binnenkwamen. Ik had alleen de naam Magic verstaan toen de twee aan het babbelen waren, dat was ook degene die me echt heeft vermoord. Ze rookten een sigaret en hebben toen eerst mijn nieuwe man doodgeslagen en zijn schedel verbrijzeld. Dan wouden ze mij vermoorden en ik probeerde mij te verzetten met een keukenmes, maar die hebben ze dan gebruikt om mij neer te steken.

Een nieuwe man zegt u, wilt u daar mij meer over vertellen?

Jazeker, ik heb hem leren kennen tijdens een wandeling in het park? Hij werkte in een accufabriek waar hij nachtshiften draaide, wat wel jammer was. Het was ook een veel stabielere relatie en ik was ook heel blij dat er een goede vaderfiguur was voor mijn dochter. De relatie met Nate was zeker ook leuk maar het was zeker niet zonder enige risico.

Bedankt voor dit interview.

Graag gedaan.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

de receptioniste

The last post

Recht van de sterkste